Duurzame en gezonde voedingsbedrijven bouwen aan de wereld van morgen: zeven winnaars vallen in de prijzen tijdens We’re Smart@Future Awards

We’re Smart Future Awards geven gezicht aan innovatieve voedingsbedrijven die gezonde en duurzame producten produceren

Brussel, 17 oktober 2022 - De zeven winnaars van de We're Smart Future Awards 2022 die culinaire, voedzame, planeetvriendelijke én lekkere innovaties in de bloemetjes zetten, zijn bekend. De Future Awards bekronen voedingsbedrijven en/of personen die uitzonderlijke producten, diensten of projecten lanceren voor een meer ecologische en duurzame levensstijl.

We're Smart World, de onbetwistbare referentie in de culinaire wereld van groenten, werd in het leven geroepen door De Groentekok® Frank Fol, om het gebruiken en consumeren van groenten en fruit aan te moedigen bij consumenten, restaurants en bedrijven.

Frank Fol: “Met de We're Smart Future Awards willen we meer zichtbaarheid geven aan de mensen en organisaties achter gezonde en duurzame initiatieven. We zijn het afgelopen jaar opnieuw op zoek gegaan naar inspirerende innovaties die oplossingen bieden voor maatschappelijke uitdagingen zoals voedselverspilling, vervuiling en energie. De meest in het oog springende initiatieven, die echt het verschil maken, belonen we vandaag.”

Dit zijn de winnaars van de We’re Smart Future Awards 2022:

PERSOON VAN HET JAAR 2022

Rochelle Schaetzl – Head of Marketing Griffith Foods (Zuid-Afrika/Duitsland)

Rochelle Schaetzl ontvangt de award voor Person of the Year 2022 voor het project Better Ways Forward waarmee ze werkt aan de plantaardige proteïnen van de toekomst.

INNOVATIE VAN HET JAAR 2020

Yumgo reinventing eggs (Frankrijk)

De Innovation of the Year 2022 gaat naar Yumgo, een plantaardig, allergenenvrij alternatief voor eieren, op basis van natuurlijke ingrediënten. Yumgo is verkrijgbaar als eigeel, eiwit of een mix van beide. Een ideale oplossing voor de vegan keuken en vegan banketbakkers zonder in te boeten aan kwaliteit.

PROJECT VAN HET JAAR 2022

Bontasana – La Pasta Unica (Italië)

Het Project of the Year 2022 gaat naar Bontasana. Het bedrijf Bontasana maakt op basis van witte maïs - een historische graansoort - pasta. De maïs is biologisch, vegan, gluten én gmo-vrij, en bevat veel smaak. Deze pasta is beter voor de boeren zelf, voor de planeet én voor pastaliefhebbers.

PRODUCT VAN HET JAAR 2022

Sandro Desii - Glace vegan A.O.V.E. based on olive oil (Spanje)

Het Product of the Year 2022 gaat naar het veganijs van Sandro Desii dat gemaakt is op basis van olijfolie. Een mooi vegan Alternatief voor het klassieke ijs. De hoeveelheid aan heerlijke smaakcombinaties is bovendien verbluffend.

MEDIA VAN HET JAAR 2022

Ryouri Oukoku Magazine-Cuisine Kingdom (Japan)

De award voor Media of the Year 2022 gaat naar de glamoureuze culinaire reportages van het Japanse magazine Ryouri Oukoku Magazine en hun online website Cuisine Kingdom. Het team van Ryouri Oukoku weet met de juiste   woorden en beelden de kracht en dynamiek van gezonde, gastronomie weer te geven, en zowel professionele- als amateur food liefhebbers te enthousiasmeren.

COMMUNICATIE VAN HET JAAR 2022

Ekomenu - Discover your foodprint (Benelux)

Ekomenu is een Nederlands-Belgische biologische maaltijdbox waarin groenten altijd een hoofdrol krijgen. Ekomenu werd door Universiteit Gent uitgeroepen tot meest gezonde foodbox met het hoogste percentage aan plantaardige ingrediënten per maaltijd. Nu vind je - als eerste wereldwijd - ook je impact op gezondheid en milieu op hun digitale kassabon.

SPECIAL FUTURE AWARD VAN HET JAAR 2022

Komi.green - More sustainable Farm-to-house experience (Spanje)

De Special Future Award van 2022 gaat naar Komi.green. Dankzij een slimme, gebruiksvriendelijke mobiele app kunnen landbouwers en telers in de regio Barcelona in contact komen met consumenten en professionele chefs, en hun waren rechtstreeks aan hen verkopen.

Noot voor de redactie:

De Future Awards én de We’re Smart Awards voor de Beste Groenterestaurants Ter Wereld worden op 8 november 2022 officieel uitgereikt in Barcelona, in het bijzijn van de beste groentechefs ter wereld en de verzamelde pers. Wilt u er graag bij zijn? Bevestig dan uw aanwezigheid via [email protected].

Voor meer informatie volg We’re Smart World op Instagram of Facebook, waar de Top 100 Beste Groenterestaurants Ter Wereld geleidelijk aan worden bekendgemaakt.

We're Smart persdossier 2022 We're Smart persdossier 2022.pdf - 1 MB
Saar Dietvorst Press contact We're Smart®
Over We're Smart®

We’re Smart® is de onbetwiste referentie in de culinaire wereld van groenten en fruit. Het geesteskind van Frank Fol, De Groentekok®, erkent en promoot individuen, restaurants en organisaties die groenten en fruit centraal stellen in voeding. In de jaarlijkse culinair-gastronomische gids We’re Smart® Green Guide vind je de beste groenterestaurants ter wereld, gerangschikt van een tot vijf Radijzen. De We’re Smart® Awards belonen elk jaar de beste groenterestaurants- en organisaties. En in de We’re Smart® Academy delen de beste groentechefs ter wereld hun kennis met iedereen die interesse heeft in gezonde en ecologische voeding. Zo draagt We’re Smart® zijn steentje bij voor een gezonde, duurzame en ecologische wereld. We're Smart® werd door de  Belgische overheid geselecteerd als een van de officiële SDG-Voices, de ambassadeurs voor de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties.
Vind meer oplossingen voor een gezonde en betere wereld via www.weresmartworld.com

Persdossier We're Smart

We're Smart®